logo_bip logo_rci_2 logo_et  w b fb
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019
logo men
 
 

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020


1.     Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.

2.     Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

3.     Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

4.     Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.

5.     Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii

      informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.

6.     Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego.


Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty:


1.      w zakresie kontroli:

a.     w publicznych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:

-     „Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego
w szkołach
”;


b.     w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych:

-     „Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”;


c.      w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych:

-     „Zgodność z przepisami prawa wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie dotyczącym organizacji zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz opinii w sprawie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”;


d.     w publicznych i niepublicznych szkołach prowadzących kształcenie zawodowe (branżowa szkoła I stopnia, technikum, szkoła policealna):

-     Zgodność oferty kształcenia zawodowego z nową klasyfikacją zawodów szkolnictwa branżowego”.


2.  w zakresie ewaluacji:


Ewaluacje problemowe (60% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym):

a.     w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych – w zakresie wymagań:

-     Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane
w sposób sprzyjający uczeniu się
”;


-     Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”;

-     „Rodzice są partnerami przedszkola”;

 
 
b.     w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (dla dzieci i młodzieży) – w zakresie wymagań:

-     Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”;

-     „Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”;

-     „Rodzice są partnerami szkoły lub placówki”;

 
c.      w szkołach dla dorosłych – w zakresie wymagań:

-     Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”;

-     Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”;

 
d.     w bibliotekach pedagogicznych – w zakresie wymagań:

-     Placówka zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki”;

-     Placówka współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju”;

-     „Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi”.

 
Ewaluacje w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków
z nadzoru pedagogicznego (40% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).


 
3.  w zakresie monitorowania:

 
a.     w publicznych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:

-     „Realizacja obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego w szkole”;

b.     w szkołach podstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych:

-     Przechodzenie uczniów ze szkół ogólnodostępnych do szkół specjalnych”;

 
c.      w przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe:

-     Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów i stwarzanie warunków do ich aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola, szkoły
i placówki oraz w środowisku społecznym
”;


d.     w publicznych szkołach podstawowych:

-     „Prowadzenie działalności innowacyjnej”;


e.     w publicznych i niepublicznych szkołach policealnych:

-     „Wdrażanie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego w zakresie warunków realizacji kształcenia w zawodzie”;


f.       we wszystkich typach szkół:

-     „Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”.




 
 
button zapisz

wolka-logo


<<  Lipiec 2019  >>
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

© Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Czytaj więcej.

Akceptuję ciasteczka na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information