logo_bip logo_rci_2 logo_et  w b fb
Kronika, galerie, materiały - Zakończenie kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna”
Zakończenie kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna”
W sobotę 29 czerwca 2013 roku w siedzibie Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach trzydziestu czterech uczestników kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna" odebrało świadectwa.
 

Opis

 
Zakończenie kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna"
 
– Gratuluję ukończenia kursu „Terapia pedagogiczna". Wykazaliście się Państwo wytrwałością i odpowiedzialnością. Dziękuję, że obdarzyliście nas zaufaniem i przyszliście na nasz kurs. Wiem, że początkowo martwiliście się, że czeka Was tyle zajęć i egzaminów, a minęło tak szybko. Świetnie sobie wszyscy poradziliście. Jeszcze raz dziękuję za ten wspólny rok – mówiła, żegnając się z uczestnikami, Katarzyna Pluta, konsultant ŚCDN, kierownik kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna".
 
Świadectwa ukończenia kursu wręczyła uczestnikom Alicja Stradomska, wicedyrektor ŚCDN.
 
– Życzę na wakacje dużo uśmiechu i odpoczynku. Żebyście Państwo zapomnieli o troskach. Dziękuję pani Katarzynie Plucie za poprowadzenie tego kursu – powiedziała wicedyrektor Alicja Stradomska.
Po części oficjalnej nastał czas na chwile wspomnień i refleksji. Miłym akcentem był przepyszny tort wiśniowy. Jednak największe poruszenie wywołało pojawienie się „najmłodszego kursanta", czyli półtoramiesięcznego synka jednej z uczestniczek kursu.
 
Kurs dał uczestnikom uprawnienia do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej w ramach procesu indywidualizacji (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem MEN z dn. 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
 
 
Opinie uczestników kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna”:
Mariola Olearczyk, SP w Gnieździskach
01 moZapisałam się na kurs, ponieważ mamy coraz więcej dzieci wymagających dodatkowej pomocy. Brakuje nam zajęć wyrównawczych. Terapia pedagogiczna na pewno pomoże mi w pracy z dziećmi. Kurs był profesjonalnie prowadzony. Wykładowcy byli świetni, bardzo przystępnie podawali treści. Mam gotową bazę materiałów, w tym wiele ciekawych ćwiczeń do pracy z uczniami z terapii pedagogicznej. W trakcie studiów nauczyciele zdobywają taką wiedzę, ale z czasem ona się zaciera, umyka. Teraz część tej wiedzy sobie odświeżyłam, część poszerzyłam o nowe informacje. Polecam ten kurs ze względu na prowadzących, na zakres treści oraz zajęcia praktyczne.
Beata Kawecka, Przedszkole Samorządowe nr 28 w Kielcach
02 bkPrzez wiele lat pracowałam jako nauczyciel wychowania fizycznego. Jednak życie zmusiło mnie do zmiany specjalności. Wróciłam do pierwszego wykształcenia, czyli nauczania wczesnoszkolnego i trafiłam do przedszkola. Postanowiłam się doskonalić. Ten kurs umożliwił mi przypomnienie pewnych rzeczy, a jednocześnie poszerzenie wiadomości w zakresie pracy z dziećmi, które mają problemy. Jest coraz więcej takich wychowanków. Zdobyta w czasie kursu wiedza ułatwia mi pracę z dziećmi, rozmowę z rodzicami, przeprowadzanie obserwacji. Dla mnie bardzo istotna była sympatyczna atmosfera na naszym kursie oraz to, że poznałam nowych ludzi. Mam nadzieję, że będziemy się kontaktować, wspierać w pracy. Wymieniać doświadczeniami.
Anna Wilczyńska, Przedszkole Samorządowe nr 3 w Kielcach
03 awJestem młodym nauczycielem, w pracy czułam, że brakuje mi doświadczenia w rozwiązywaniu problemów pedagogicznych. Do przedszkoli trafia wiele dzieci z różnymi deficytami, które wymagają wiele pracy ze strony logopedycznej, grafomotorycznej czy psychoterapeutycznej. Słyszałam dobre opinie o kursach kwalifikacyjnych Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, sama uczestniczyłam wcześniej w kilku szkoleniach, byłam z nich zadowolona, wobec tego zapisałam się na kurs kwalifikacyjny. Podobało mi się, że wykładowcy „nie podawali nam gotowych rozwiązań", tylko sami musieliśmy ich poszukać w trakcie różnych ćwiczeń i warsztatów. Podobało mi się, że zajęcia były prowadzone w niekonwencjonalny sposób.
Beata Paw, SP nr 2 w Sędziszowie
04bpSkończyłam studia już jakiś czas temu. Wprawdzie miałam sporo godzin terapii pedagogicznej, jednak metody się zmieniają i dzieci się zmieniają. Czułam potrzebę zdobycia nowej wiedzy. Pracuję z dziećmi, które mają problemy edukacyjne, emocjonalne. Bywały chwile, że brakowało mi pomysłów, jak je rozwiązać. Ten kurs dużo mi dał. Istotna była nie tylko nowa wiedza, ale również wymiana doświadczeń z koleżankami – pracujemy w różnych szkołach, mamy odmienne doświadczenia. Wymiana tych doświadczeń, nasze rozmowy na temat problemów bardzo mi pomogły. Wykorzystuję w swojej pracy zarówno wiedzę „kursową", jak i doświadczenia koleżanek. Mam nadzieję, że będziemy się dalej spotykały.

Elżbieta Panasiewicz, Zespół Szkół Sióstr Nazaretanek im. św. Jadwigi Królowej w Kielcach
05 epDla mnie ogromnym plusem tego kursu była możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami. W szkołach bardziej rozmawiamy o problemie, a nie o metodach pracy z dzieckiem. Z koleżankami z kursu dzieliłyśmy się doświadczeniami, część osób wcześniej zastosowała jakieś metody w klasie i mówiła, jak im wyszło, dzieliła się swoimi spostrzeżeniami. Na kursie panowała świetna atmosfera. Prowadzący zajęcia starali się jak najczęściej pokazywać nam praktyczne rozwiązania. Mam takie zaskakujące doświadczenie związane z zajęciami z metodyki pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym. Byłam nastawiona do nich sceptycznie, ponieważ pracuję w gimnazjum i liceum. Okazało się, że przedstawione tam bardzo konkretne rozwiązania zastosowałam w gimnazjum i liceum. Świetnie się sprawdziły, zwłaszcza te dotyczące pracy z grupą.
Karolina Kędzior, ZPO w Wolicy
06 kkJestem pedagogiem w szkole i wiedza dotycząca terapii pedagogicznej jest mi niezbędna. Zwłaszcza kiedy okazało się, że potrzebny jest w naszej szkole terapeuta. Musiałam zdobyć nowe umiejętności do prowadzenia zajęć. Już w trakcie trwania kursu wykorzystywałam „kursowe" informacje do pracy z dziećmi. Pomagały mi materiały i różne publikacje, jakie otrzymaliśmy w ramach zajęć. Polecam ten kurs innym nauczycielom. Zdobywa się tu bardzo obszerną wiedzę, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
Magdalena Strojek, ZS im. Stanisława Staszica w Staszowie
07 msZdecydowałam się na udział w kursie z powodów osobistych. W szkole z terapią pedagogiczną nie mam do czynienia. Myślę o otworzeniu własnego gabinetu, w którym m.in. prowadziłabym zajęcia z terapii pedagogicznej. Dlatego postanowiłam poszerzyć swoją wiedzę. Chętnie przyjeżdżałam na zajęcia. W miłej atmosferze uczyliśmy się przydatnych rzeczy. Wymienialiśmy się doświadczeniami. Myślę, że warto zainwestować w swój rozwój, terapeutów będzie potrzeba.
Edyta Kołodziejek, ZS Ekonomicznych im. M. Kopernika w Kielcach
08 ekPracuję w szkole ponadgimnazjalnej. Rozporządzenie zakłada, że w szkole ponadgimnazjalnej uczeń powinien mieć już zdiagnozowane swoje problemy. Na tym poziomie nie prowadzi się terapii pedagogicznej. Jednak rzeczywistość odbiega znacznie od zapisów ustawowych. Mamy dużo młodzieży z różnymi dysfunkcjami. Prowadziłam zajęcia z osobami z dysleksją. Zastanawiałam się, w jaki sposób mogę jeszcze poszerzyć swoją wiedzę i postanowiłam przyjść na kurs. Odkryłam ciekawą rzecz. Wcześniej nie zakładałam, że mogłabym pracować z młodszymi dziećmi. W czasie kursu przekonałam się, jak duże efekty daje wsparcie na niższych poziomach edukacji. Stres związany z nieradzeniem sobie w szkole jest dla dziecka ogromny. Rzutuje na wszystko – na relacje w domu, w szkole, z przyjaciółmi.
Irmina Młodawska, ZS w Bliżynie
09 imZapisałam się na kurs, żeby się nauczyć czegoś nowego, poszerzyć swoje kwalifikacje. Jestem pedagogiem szkolnym i wiedzę tu zdobytą mogłam na bieżąco wykorzystywać w pracy. Prowadzę zespół korekcyjno-kompensacyjny z dziećmi z problemami dysleksji i wiele ćwiczeń z kursu zastosowałam w czasie zajęć w szkole. Dzięki udziałowi w kursie mam lepszy warsztat pracy. Polecam kurs. Szkoda, że się kończy.
Dorota Bernas, ZS w Bliżynie
10 dbPracuję z dziećmi na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Od początku kursu wykorzystywałam w szkole wiele rzeczy, których tu się uczyłam. I to zarówno z zakresu pedagogiki, jak i psychologii. To wszystko mi się przydaje w pracy z uczniami. W przyszłym roku szkolnym poprowadzę zespół korekcyjno-kompensacyjny. Nowe uprawnienia, a przede wszystkim wiedza i umiejętności bardzo mi pomogą.
Grzegorz Smardzewski, ZS w Bliżynie
11gsZajmuję się edukacją wczesnoszkolną, coraz więcej dzieci trafia z trudnościami w nauce czy z różnymi problemami. Chciałem odświeżyć i poszerzyć wiedzę dotyczącą terapii pedagogicznej. Wykładowcy prowadzili zajęcia bardzo rzetelnie. Świetnie nas ukierunkowali na pracę z dzieckiem, jak sobie radzić z jego problemami, jak mu pomagać. To wszystko na pewno korzystnie wpłynie przede wszystkim na naszych uczniów. Jeszcze lepiej im pomożemy.


Zdjęcia





Zdjęcia: Martyna Głębocka


 
button zapisz

wolka-logo


<<  Lipiec 2019  >>
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

© Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Czytaj więcej.

Akceptuję ciasteczka na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information